Er du til at være i naturen, og kan du lide at udfordre dig selv mentalt som fysisk? Hvis ja er outdoorlinjen helt sikkert noget for dig!

Outdoorlinjen
Outdoor

Kunne du tænke dig:

- At klatre i 25-30 meter høje træer med fuld udstyr eller tage klatrebevis på skolens klatrevæg

- At mærke suset mens du giver den gas gennem skoven på mountainbike

- At tage på tur og overnatte i naturen

- At nyde den svenske natur fra en kano

- At tage IPP2-kursus i kajak

- At udfordre dig selv på det norske vinterfjeld

- At rejse til Sri Lanka og opleve outdoor i et tropisk klima

- At lave mad i og med naturen

- At iføre dig snorkel og udforske livet under havoverfladen

- At tage et førstehjælpskursus og få bevis for det

- At tilbringe hver onsdag i naturen

- At udfordre dig selv og dine grænser

Alt dette har du mulighed for, hvis du vælger outdoorlinjen på Gribskov Efterskole. Vi forventer ikke, at du er verdensmester på forhånd, men vi forventer, at du har gåpåmod, og at du har lyst til at give den gas sammen med os.

Vores skole ligger i den smukke nordsjællandske natur, og derfor er det også naturligt, at vores linjefag outdoor tager udgangspunkt i den. På outdoorlinjen er vi udendørs hele året rundt, så du skal selvsagt ikke være bange for regntøj eller vind i håret.

I dette fag styrker vi de personlige kompetencer og dyrker fællesskabet. Her skabes rammen om store og små oplevelser. Hvis du vælger outdoorlinjen, får du en unik mulighed for at afprøve en masse fede aktiviteter sammen med dine venner på skolen. Vi padler, cykler, laver mad, finder vej, overnatter, klatrer, snorkler og meget meget mere.

Er du til at være i naturen, og kan du lide at udfordre dig selv mentalt som fysisk? Så er denne linje på Gribskov Efterskole noget for dig. Vi glæder os til at få en masse fantastiske oplevelser med dig!

"Stemningen man finder på outdoor GE er en unik og tryg stemning, som jeg ikke har oplevet nogen andre steder."

Albert

239448455 4504189089603701 8943329020052451586 N

"Troede aldrig jeg skulle få så fede oplevelser i noget så enkelt som en kano eller kajak"

Magnus

"Outdoor har virkligt været en fed oplevelse, jeg er blevet rykket meget og har prøvet mange ting jeg aldrig troet jeg skulle prøve. Jeg elsker sammenholdet på outdoor."

Rosa

"Det var nok på Outdoors første tur jeg lærte mig selv mest at kende og der jeg virkelig følte jeg var en del af et fællesskab"

Clara

"Jeg har personligt lært at nyde naturen mere nyde det vi har her i Danmark"